چرا حضرت فاطمه معصومه (س) به کریمه اهل بیت (ع) شهرت دارند؟

فرهنگی، هنری، مذهبی، علمی و...

چرا حضرت فاطمه معصومه (س) به کریمه اهل بیت (ع) شهرت دارند؟


دلیل هجرت  آیت ا... نجفی مرعشی به قم:

مرحوم آیت ا... سیّد محمود مرعشى نجفى، پدر آیت ا... العظمی سید شهاب‌الدین مرعشى نجفی (ره) بسیار علاقه‌‌مند بود که محل قبر شریف حضرت فاطمه زهرا(س) را به دست آورد.

ختم مجرّبى انتخاب کرد و چهل شب به آن پرداخت. شب چهلم پس از به پایان رساندن ختم و توسّل بسیار، استراحت کرد. در عالم رؤیا به محضر مقدّس حضرت امام صادق(ع) مشرّف شد.

امام به ایشان فرمودند: «عَلَیْکَ بِکَرِیمَه اَهْل ِ الْبَیت» یعنى به دامان کریمه اهل بیت چنگ بزن.

ایشان به گمان اینکه منظور امام، حضرت فاطمه زهرا(س) است، عرض کرد: قربانت گردم، من این ختم قرآن را براى دانستن محل دقیق قبر شریف آن حضرت گرفتم تا بهتر به زیارتش مشرّف شوم.

امام فرمود: منظور من، قبر شریف حضرت معصومه(س) در قم است و به دلیل مصالحى خداوند مى‌خواهد محل قبر شریف حضرت فاطمه زهرا(س) پنهان بماند، از این رو قبر حضرت معصومه(س) را تجلّیگاه قبر شریف حضرت فاطمه زهرا(س) قرار داده است. اگر قرار بود قبر آن حضرت ظاهر باشد و جلال و جبروتى براى آن مقدّر بود، خداوند همان جلال و جبروت را به قبر مطهّر حضرت معصومه(س) داده است.

مرحوم آیت ا... مرعشى نجفى هنگامى که از خواب برخاست، تصمیم گرفت و  بى‌درنگ همراه خانواده‌اش نجف اشرف را به قصد زیارت کریمه اهل‌بیت(س) در قم ترک کرد.بنابراین، این لقب کریمه نیز از لسان معصوم (ع) برای ایشان بیان شده است آنهم در عالم رویا؛

امام صادق(ع) حتی پیش از ولادت امام کاظم(ع)،فرموده اند:« پاره ای  از وجود من در قم دفن می شود و کسی که مدفن او را زیارت کند به مقامات بالا نزدیک خواهد شد».



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : اعضای فعال کانون
تاریخ : شنبه 11 بهمن 1393
زمان : 23:35


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.