با چین و چروک پوستتان
 خداحافظی کنید!؛

فرهنگی، هنری، مذهبی، علمی و...

با چین و چروک پوستتان
 خداحافظی کنید!؛


با چین و چروک پوستتان خداحافظی کنید!؛

همه ما زیبایی و جوانی را دوست داریم و دلمان می‌خواهد پوست خوبی داشته باشیم اما به هر حال چین چروک‌ها با گذشت سن جای خودشان را روی صورتمان پیدا می‌کنند. هر پوستی پیر و چروک می‌شود، اما شما می‌توانید با دنبال کردن چند توصیه ساده پیری پوستتان را به تعویق بیندازید و همواره جوان تر از سن تان به نظر بیایید.

  شاد باشید

تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد، یکی از عوامل پیری زودرس پوست، استرس است. پس سعی کنید، در زندگی به دنبال روشهایی باشید که استرس تان کاهش یافته و شادی تان بیشتر شود. کارهایی را انجام دهید که دوستشان دارید و به جاهایی بروید که از بودن در آن مکانها لذت می‌برید. ورزش و تمرینات مدیتیشن هم به کاهش استرس شما کمک می‌کنند.

  انواع سبزی‌ها را بخورید

ثابت شده مصرف سبزیهایی که مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارند، از پیری زودرس پوست شما پیشگیری می‌کنند. سبزیجات و میوه هایی که ویتامین‌های A و E دارند هم در شادابی پوست تأثیرگذار هستند. گوجه فرنگی، هویج و فلفل دلمه ای از جمله سبزی‌های مفید برای پوست شما هستند.

  از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید

رطوبت رسانی به پوست در زیبایی آن تأثیر مستقیم دارد. بنابراین همیشه در کیف لوازم آرایش تان یک مرطوب کننده مناسب هم داشته باشید تا پوست شما نرم و مرطوب شود. در صورت نیاز از یک متخصص پوست کمک بگیرید تا با توجه به نوع پوستتان مرطوب کننده مناسبی داشته باشید.

  میوه بخورید

میوه‌ها هم مانند سبزی‌ها مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان دارند و می‌توانند آب مورد نیاز بدن را تأمین کنند. مصرف میوه هایی که ویتامین C دارند به جوانی پوست بیشتر کمک می‌کنند.

  آب بنوشید

پوست شما نسبت به کم آبی بسیار حساس است. پس در طول روز و بویژه در هوای گرم ۷ تا ۸ لیوان آب بنوشید و با کمک میوه‌ها و سبزی‌های تازه پوستی پر آب و شفاف داشته باشید.

  عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب بزنید

استفاده از عینکهای آفتابی که اطراف چشمها را می‌پوشاند به شما کمک می‌کند تا اشعه‌های ماورای بنفش خورشید کمتر به این مناطق برسند و چین و چروکهای اطراف چشمها را به تعویق می‌اندازند. البته استفاده از کرم دور چشم هم برای کاهش احتمال بروز چین و چروکها توصیه می‌شود. در فصل گرم و سرد هم استفاده از کرم ضد آفتاب با عامل حفاظتی مناسب از ورود اشعه ماورای بنفش خورشید به پوست پیشگیری کرده و پیری پوست را به تعویق می‌اندازد.

  خوب و کافی بخوابید

متخصصان به شما توصیه می‌کنند که در طول شبانه روز ۷ تا ۸ ساعت بخوابید تا در این مدت سلولهای پوست شما استراحت کنند. بهتر است هنگام خواب صورتتان راداخل بالش فرو نبرید و به پشت بخوابید تا چین و چروک‌های کمتری روی پوست شما ظاهر شوند.

 ورزش کنید

ورزش و انجام تمرینات بدنسازی برای تقویت ماهیچه‌ها و عضلات یکی از راه‌های موثر برای جوان سازی پوست است تا پوست شما نسبت به سن تان شاداب تر به نظر برسد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها، ،
:: برچسب‌ها: پوست، زیبایی صورت،چین وچروک صورت,
نویسنده : اعضای فعال کانون
تاریخ : یک شنبه 26 بهمن 1393
زمان : 23:5


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.