عمر طولانی با مصرف میوه و سبزی

فرهنگی، هنری، مذهبی، علمی و...

عمر طولانی با مصرف میوه و سبزی


با مصرف 7 وعده میوه و سبزی،عمر طولانی تری داشته باشید.با مصرف 7 وعده میوه و سبزی،عمر طولانی تری داشته باشید

پژوهشگران اسپانیایی اعلام کردند که بیشتر مردم تلاش می کنند 5 وعده میوه و سبزیجات در روز مصرف کنند، اما نتایج تحقیقات جدید تأثیر مصرف 7 وعده میوه و سبزیجات را در افزایش طول عمر ثابت کرده است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور متوسط هفت بار در روز میوه و سبزیجات می خورند یک سال بیش از سایرین زندگی می کنند. این تحقیقات همچنین نشان داده است که خوردن میزان زیادی از میوه و سبزیجات بدن را نسبت به بیماری های قلبی محافظت می کند.

محققان در دانشکده سلامت عمومی مرکز ثبت اطلاعات سرطان در گرانادا با بررسی 25 هزار و 682 هزار مورد مرگ و میر بین 451 هزار و 151 نفر در یک دوره 13 ساله به این نتایج جدید دست یافته اند.

آنها به این نکته پی برده اند که افرادی که بیش از 569 گرم میوه و سبزیجات طی هفت وعده در روز مصرف می کنند خطر مرگ آنها تا 10 درصد کاهش می یابد و به طور متوسط 1.12 سال بیشتر از افرادی زندگی می کنند که روزانه 249 گرم میوه و سبزیجات خورده اند. این تحقیق همچنین تأکید کرده است که به ازای افزایش هر 200 گرم در مصرف میوه و سبزیجات، خطر مرگ تا 6 درصد کاهش می یابد.

تحقیقات پیشین نشان می داد که اگر فردی میزان توصیه شده میوه و سبزیجات در روز را مصرف کند میزان ابتلا به بیماری های حاد کاهش یافته و خطر مرگ پیش از موعد 10 تا 25 درصد کاهش می یابد.

ماریا خوزه سانچز پرز نویسنده اصلی این تحقیق یادآور شد: شواهد کافی از تأثیر مثبت مصرف میوه و سبزیجات در ممانعت از ابتلا به سرطان و بیماریهای حاد وجود دارد. به همین دلیل یکی از اقدامات موثر پیشگیرانه ترویج مصرف میوه و سبزیجات در بین عموم مردم است.

این تحقیق همچنین ثابت کرده است افرادی که میزان زیادی میوه و سبزیجات مصرف می کنند تا 15 درصد کمتر به بیماری های قلبی مبتلا می شوند و بیش از 4 درصد مرگ و میر مرتبط با بیماریهای قلبی در صورت مصرف این مواد قابل پیشگیری هستند. همچنین محققان اعتقاد دارند که مصرف سبزیجات خام برای کاهش خطر مرگ و میر موثر است. آنها اظهار داشتند که آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات استرس ناشی از چاقی و استعمال دخانیات را نیز کاهش می دهند.

-- مصرف زیاد مواد حاوی آنتی اکسیدان مانند سبزی و میوه،باعث افزایش طول عمر و کاهش خطر مرگ ناگهانی می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  میوه و سبزی کلید سلامت رژیم غذایی شماست. مصرف مقادیری از این گروه ها به عنوان بخشی از الگوی غذایی سالم که توسط این راهنما توضیح داده شده، می‌تواند شمارا علیه بسیاری از بیماری های مزمن محافظت کند.این دو گروه می‌توانند باعث اصلاح عملکرد دستگاه گوارش شوند، همچنین ویتامینها و املاح، فیبر و دیگر فاکتورهای لازم برای حفظ سلامتی را در اختیار قرار دهند. بیشتر افراد، بخصوص کودکان میوه و سبزی کمی مصرف می‌کنند.

 

پژوهشگران مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، سی دی سی، با بررسی بیش از ۱۵ هزار فرد بیست ساله و بالاتر دریافتند، وجود آنتی اکسیدانهایی نظیرآلفا کاروتن که به وفور در میوه و سبزی دیده می‌شود، باعث کاهش خطر مرگ ناگهانی و افزایش طول عمر می‌شود.

 

آنتی‌اکسیدانها، ترکیباتی هستند که باعث محافظت سلولها در برابر آسیب ناشی از مولکولهایی سمی سرطان زا موسوم به رادیکالهای آزاد می‌شوند.

 

پژوهشگران تأکید می‌کنند، مصرف میوه و سبزی ها موجب کاهش بروز سرطان روده بزرگ می‌شود. بدین ترتیب که مواد فیبری با تسریع حرکت غذا در دستگاه گوارش، سرعت تخلیه روده را افزایش می‌دهند و این امر موجب کاهش تماس مواد سرطان زا با دیواره روده می‌شود.هر فرد باید روزانه ۲۵ تا ۴۰ گرم فیبر و در نتیجه ۴۰۰ گرم میوه و سبزی بخورد که هر فرد ایرانی نصف این مقدار را مصرف می‌کند که نصف میانگین سرانه مردم جهان است.متخصصان تغذیه تأکید کردند: سبزیجات سبز و زرد رنگی حاوی ترکیبی به نام «آلفا ـ کاروتن» هستند که طول عمر را افزایش می‌دهد.

 

به نظر می‌رسد افزایش سطح آنتی اکسیدان «آلفا ـ کاروتن» در خون زمان مرگ را تا ۱۴ سال به تعویق می‌اندازد.

 

پروتئینها و چربی‌ها به دلیل آسیب رساندن به مولکول وراثتی دی ان آ ، نقش مهمی در بروز بیماری‌های مزمن مثل امراض قلبی و سرطان ایفا می‌کنند.

 

کاروتنوئیدها شامل بتا ـ کاروتن، آلفا ـ کاروتن و لیکوپن که در گیاهان و میکروارگانیسمها تولید می‌شوند، به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند و در نتیجه می‌توانند با بروز این آسیبها مقابله کنند.

متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا رابطه بین آلفا ـ کاروتن و خطر مرگ را در ۱۵ هزار و ۳۱۸ فرد بالغ ۲۰ سال به بالا ارزیابی کردند.این متخصصان دریافتند؛ در طول دوره مطالعات، خطر مرگ در افرادی که سطح آلفا کاروتن در خونشان بیشتر بوده، کاهش پیدا کرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: طب سنتی، ،
:: برچسب‌ها: طول عمر ،خواص سبزیجات،سلامت بدن,
نویسنده : اعضای فعال کانون
تاریخ : یک شنبه 3 اسفند 1393
زمان : 15:53


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.