مساجدی که پاداش خواندن نماز در آنها چندبرابر می شود.

فرهنگی، هنری، مذهبی، علمی و...

مساجدی که پاداش خواندن نماز در آنها چندبرابر می شود.


مساجدی که پاداش خواندن نماز در آنها چندبرابر می شود.

  بی تردید اقامه نماز، به صورت جماعت در مساجد، دارای ثوابی بسیار عظیم در نزد خداوند متعال می باشد، چنانکه ملائک از ضبط ثواب آن ناتوان می مانند؛ اما جالب است بدانید در این بین ثواب نماز خواندن در بعضی از مساجد چند برابر و گاهی چند هزار برابر است!

بنا به روایات ائمه اطهار(ع)، مساجد از جهت فضیلت متفاوتند و با یکدیگر فرق دارند، به نحوی که امام رضا (ع) از پدرانشان نقل می نمایند که امام باقر (ع) فرمودند: صَلوة فیِ المَسجِد الحَرام اَفضَل مِن ماَة اَلف صَلوةٍ فی غَیره مِن المَساجد؛ یک نماز در مسجدالحرام، برتر از صدهزار نماز در سایر مساجد می باشد.

مسجدالنبی
در روایتی دیگر از حضرت محمد (ص) آمده است: یک نماز در مسجد من، نزد خداوند متعال برابر با ده هزار نماز در سایر مساجد است، مگر مسجدالحرام، زیرا بدون تردید نماز در آن برابر با صدهزار نماز است.

 مسجد کوفه
در باب نماز گزاردن در مسجد کوفه، مفضل بن عمر از امام صادق (ع) نقل می کند که حضرت فرمودند: صَلاةٌ فیِ مَسجِد الکُوفه تَعدِل اَلفَ صَلاةٍ فیِ غَیرِه مِنَ المَساجِد؛ یک نماز در مسجد کوفه، برابر با هزار نماز در سایر مساجد است.

 بیت المقدس
امام باقر (ع) از حضرت علی (ع) روایت می کنند که حضرت فرمودند: صَلاة فیِ بیت المُقَدَس اَلف صَلاة؛ یک نماز در بیت المقدس برابر با هزار نماز است.

 مسجد جامع
مسجد جامع، مسجدی می باشد که مجمع مسلمانان یک شهر و روستا در آن برای ادای نماز گِرد می آیند و حضرت علی (ع) در باب نماز خواندن در آن فرموده اند: صَلاة فیِ مَسجِد الاَعظَم مائة صَلاة؛ یک نماز در مسجد جامع برابر با صد نماز است.

 مسجد مَحَلِ زندگی
در این باب نیز حضرت علی (ع) فرموده اند: صَلاة فیِ مَسجِد القَبیلة خَمس وَ عِشرُنَ صَلاة؛ یک نماز در مسجد قبیله (مَحَل) برابر با بیست و پنج نماز است.

 مساجد چهارگانه
در باب ثواب نماز در مساجد چهارگانه، ابوحمزه ثمالی از امام باقر (ع) نقل می نماید که ایشان فرمودند: المَساجِد الاَربعة: المَسجِدالحَرام، وَ مَسجِد رَسُول الله (ص)، وَ مَسجِد بیت المُقَدَس، وَ مَسجِد الکُوفه، یا اباحمزة! الفَریضة فیها تَعدل حجّةً وَ النافِلة فیها تَعدل عَمرة؛ ای ابوحمزه! ثواب یک نماز واجب در مساجد چهارگانه: مسجدالحرام، مسجد النبی (ص)، مسجد بیت المقدس و مسجد کوفه برابر است با یک حج، و ثواب یک نماز مستحب در آن ها برابر است با یک حج عمره.

 منابع:1  - من لایحضره الفقیه، ج1: 229.   2- ثواب الاعمال: 17.    3- آمال الواعظین، ج3: 50- 51.

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: گنجینه معنوی، ،
:: برچسب‌ها: ثواب نماز درمسجد, مسجدالنبی, مسجدالحرام,
نویسنده : اعضای فعال کانون
تاریخ : شنبه 12 دی 1398
زمان : 12:53


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.