شیخ نمر؛ شهید راه مکتب حسینی

فرهنگی، هنری، مذهبی، علمی و...

شیخ نمر؛ شهید راه مکتب حسینی


شیخ نمر؛ شهید مکتب حسینی

 

اعدام غیر منتظره شیخ «نمر باقرالنمر» از روحانیون برجسته شیعه عربستان موجی از خشم  ونفرت افکار عمومی ملتهای اسلامی را علیه رژیم ال سعود بر انگیخت.
آیت الله شیخ نمر باقر النمر در طول 3 دهه گذشته همواره در دفاع از مکتب اهل البیت علیهم السلام متحمل شکنجه‌های سختی شد وهر گز از طرح مطالبات مشروع مردم منطقه الشرقیه عربستان هراسی به خود راه نداد.
این مجاهد خستگی ناپذیر بارها در سخنرانی های خود امام حسین(ع) را الگوی مبارزاتی خود تلقی کرده وصریحا اعلام کرده بود که از مرگ در راه دفاع از مکتب ابا عبدالله الحسین علیه السلام هیچگونه هراسی ندارد.

رژیم قبیله‌ای ال سعود که در طول 5 سال گذشته همواره نقشی کاملا تخریبی در رخدادهای منطقه داشته ودارد به دلیل شکست سیاست‌های تخریبی خود در سوریه، یمن وعراق دست به این جنایت هولناک زده است. عربستان در طول 3 دهه گذشته از همه ابزارهای سرکوب برای مقابله با مطالبات مشروع مردم شرق عربستان به کار گرفت اما این سرکوب‌ها نتوانست صدای آزادی‏خواهانه شیعیان شرق عربستان را خاموش کند. نقش
آیت الله شیخ نمر باقر النمر در سازماندهی تحرکات سیاسی مردم منطقه الشرقیه که 15 درصد از جمعیت 30 میلیونی عربستان را تشکیل می دهند رژیم وهابی عربستان، امریکا و اسرائیل را بشدت دچار وحشت ساخت. منطقه الشرقیه به این دلیل که چاه های نفتی عربستان در این منطقه قرار دارند از اهمیت بالائی برای آمریکا وغرب بر خوردار است ولذا آمریکا وعربستان همکاری امنیتی تنگاتنگی برای مهار تحرکات سیاسی شیعیان مناطق العوامیه، القطیف، الاحساء و ظهران دارند.
اما جایگاه سیاسی شیخ نمر النمرتنها محدود به منطقه الشرقیه نمی شد بلکه این شهید مکتب حسینی از محبوبیت بالائی درمیان اهل سنت مناطق غرب وشمال عربستان برخوردار بود.
اعدام شیخ نمر در حقیقت نه تنها کمکی به کاهش بحران های داخلی ومنطقه‌ای عربستان منجر نمی‌شود بلکه این رژیم را بیش از پیش دچار انزوای سیاسی خواهد ساخت. عربستان در طول 5 سال اخیر همواره در کنار آمریکا ، قطر، ترکیه ورژیم صهیونیستی تلاش داشت تا ساختار سیاسی منطقه را به سود رژیم صهیونیستی تغییر دهد اما این تلاش ها با شکست مواجه شد. شکست سیاسی ونظامی عربستان در سوریه ، یمن وعراق هزینه های سیاسی، مالی و نظامی سنگینی برای رژیم ال سعود به همراه داشت واز این رو این رژیم با یک بحران هویتی در داخل وخارج روبه‏رو شد. تشدید اختلافات میان شاهزادگان سعودی ونارضایتی طیف الشمری ها از سیاست‌های داخلی وخارجی ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه ونیز فرزندش سلمان بن عبدالعزیز وزیر دفاع وعادل الجبیروزیرخارجه، این رژیم را در آستانه یک جنگ داخلی قرار داده است.
عربستان در طول 10 ماه گذشته علیرغم بمباران های وحشیانه مردم یمن نتوانست یک دست آورد سیاسی و نظامی قابل قبولی به دست آورد واین امر نارضایتی وابستگان قبیله الشمری را به دنبال داشت. شکست اخیر گروهک تروریستی
جیش الاسلام وقتل زهران علوش رهبر این گروهک تروریستی درسوریه که ارتباط تنگاتنگی با عربستان داشت نشان می‏دهد که این رژیم بشدت از تغییر شرایط میدانی سوریه وشکست گروهک‌های تروریستی دچار وحشت شده است.  لذا رژیم عربستان که دچار انزوای سیاسی شده انتظار دارد با اعدام شیخ نمر النمر صدای مردم الشرقیه عربستان را خاموش کند اما آینده ثابت خواهد کرد که این رژیم بتدریج به سمت فرو پاشی داخلی حرکت خواهد کرد و ‌نخواهد توانست مانع بروز یک خیزش جدید مردمی شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها، ،
:: برچسب‌ها: شیخ نمر, شهادت شیخ نمر,
نویسنده : اعضای فعال کانون
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1398
زمان : 23:47


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.