عشق شهید مطهری به مطالعه و نوشتن .

فرهنگی، هنری، مذهبی، علمی و...

عشق شهید مطهری به مطالعه و نوشتن .


عشق شهید مطهری به مطالعه و نوشتن عشق شهید مطهری به مطالعه و نوشتن

  علاقه وافر متفکر شهید، مرحوم آیةالله مرتضی مطهری‌ قدس‌سره به مطالعه و کار علمی، بسیار شگفت‏ انگیز بود، به گونه‏ ای که از این کار احساس خستگی به ایشان دست نمی‏داد.

یکی از شاگردان آن استاد شهید در ضمن نقل خاطره‏ای می‏گوید:

 

اواخر اسفند 1356 بود. به ایشان عرض کردم ما برای تعطیلات نوروز برنامه‏ ای داریم. گفتند: خسته‏ ام و دلم می‏خواهد در گوشه خلوتی، چند روزی استراحت کنم.  به ایشان عرض کردم بنده عازم شمال هستم. آن‏جا جای مناسبی را برای رفع خستگی و استراحت سراغ دارم. مرحوم استاد مطهری شماره تلفن را از بنده گرفتند و گفتند: اگر توانستم، تلفن می‏زنم و به شما اطلاع می‏دهم.

 

چند روز از فروردین گذشته بود که استاد تلفن زدند و آمدند. در تمام یک هفته‏ ای که ایشان تشریف آوردند، با وجود هوای مساعد و محیط مناسب برای قدم‌زدن و گردش، در داخل ساختمان ماندند. فقط مشغول نوشتن و مطالعه بودند. روزی به ایشان عرض کردم: شما که خسته بودید و برای رفع خستگی و استراحت مسافرت کرده‏اید، بهتر نیست قدری هم قدم بزنید و رفع خستگی کنید؟

 

استاد مطهری قدس‌سره گفتند: اگر یک ماه هم در اتاق بنشینم و به وظایف علمی خود مشغول باشم، راحتم و احساس خستگی نمی‏کنم. خستگی من در اثر نداشتن فرصت مناسب برای انجام کارهای علمی خودم است. استراحت من این است که در فرصت مناسب، مطالبی را که لازم می‏دانم بنویسم و در اختیار علاقه‏ مندان قرار بدهم.

منبع: هفته نامه افق حوزه

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها، ،
نویسنده : اعضای فعال کانون
تاریخ : جمعه 17 ارديبهشت 1395
زمان : 14:19


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.