هشتم ربیع الثانی؛ خجسته میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) مبارک باد

فرهنگی، هنری، مذهبی، علمی و...

هشتم ربیع الثانی؛ خجسته میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) مبارک باد


منشور سبک زندگی اسلامی در نامه های امام عسکری(ع) به ایرانیان:

ایرانیان همواره یاران با وفایی برای اهل بیت(ع) بوده و در طول تاریخ این وفاداری را بارها به اثبات رسانده اند. امام حسن عسکری(ع) در نامه هایی خطاب به ایرانیان، این وفاداری را ستودند.

امام حسن عسکری (ع) در یکی از نامه های خود به اسحاق بن اسماعیل و شیعیان نیشابور پس از توضیح نقش امامت در هدایت امت اسلامی می فرماید:(ابراهیم بن عبده نامه مرا برای همه بخواند تا جای سوال و ابهامی باقی نماند).

از میان نامه های امام حسن عسکری(ع) نامه ایشان به شیخ بزرگوار این بابویه قمی(رحمت ا...) که در شهر مقدس قم مدفون است از این نظر که دارای نکاتی درباره سبک زندگی و توصیه های تربیتی و اخلاقی برای شیعیان است، حایز اهمیت فراوانی است.

امام حسن عسکری(ع) در نامه ای برای علی بن بابویه پس از حمد و سپاس خدا و درود بر پیامبر و عترت پاکش فرمودند:(سفارش می کنم تو را ای شیخ و مورد اعتماد و فقیه من، ابوالحسن، علی بن الحسین قمی، خداوند تو را بر آنچه مورد خشنودی اوست موفق بدارد، و در پرتو رحمتش فرزندان شایسته در نسل تو قرار دهد(سفارش می کنم تو را) به تقوا و پرهیزکاری و برپاداری نماز و دادن زکات، زیرا نماز از کسی که زکات نمی دهد قبول نمی شود. و تو را سفارش می کنم به بخشیدن لغزش های دیگران، فروبردن خشم هنگام غضب، صله رحم، ایثار و همکاری با برادران دینی و کوشش در تامین نیازهای آنها در هنگام سختی و آسانی، تعقل و خردمندی، هنگام جهل و نادانی، دین شناسی و استواری در امور و فراگیری قرآن و پیوند معنوی با آن، خوش اخلاقی، امر به معروف و نهی از منکر که خداوند می فرماید: از بسیاری از درگوشی و جلسات محرمانه آنها(منافقان و منکران) خیر و سودی نیست، مگر کسی که امر به کمک به دیگران یا کار نیک یا اصلاح در میان مردم کند و هر کس برای خشنودی خداوند چنین کند، پاداش بزرگی به او خواهیم داد. و دوری از همه زشتی ها و بر تو باد به نماز شب، همانا پیامبر(ص) به علی(ع) چنین وصیت کرد: ای علی(ع) بر تو باد به نماز شب، بر تو باد به نماز شب، و کسی که نماز شب را سبک بشمارد از ما نیست. به سفارش ما عمل کن، و آنچه را که به تو امر کردم به همه شیعیانم امر کن تا به آن عمل کنند. و بر تو باد به صبر و انتظار فرج امام مهدی(عج)، همانا پیامبر(ص) فرمود: بهترین اعمال امت من انتظار فرج است، و همواره شیعیان ما در اندوه هستند تا پسر من آشکار گردد، همان که پیامبر(ص) در مورد او چنین مژده داد: او سراسر زمین را همانگونه که پر از ظلم و جور شده، پر از عدل و داد کند، ای شیخ من! و ای مورد اعتماد من ابوالحسن! صبر کن و همه شیعیان مرا به صبر و استقامت امر کن، همانا سراسر زمین از آن خداست و آن را به هر کس بخواهد واگذار می کند و سرانجام نیک برای پرهیزکاران است.)

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: امام حسن عسکری(ع)، ،
:: برچسب‌ها: ولادت امام حسن عسکری(ع), امام یازدهم,
نویسنده : اعضای فعال کانون
تاریخ : یک شنبه 4 اسفند 1392
زمان : 18:31


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.